Dámy a pánové dovolujeme si vás pozvat na svezení po uhelných vlečkách Ostravsko- Karvinského černouhelného revíru našimi zvláštními poznávacími vlaky:
Báňské spěšné vlaky se vydají na svou pouť po vlečkové síti společnosti AWT o svátečním víkendu 17. a 18. listopadu 2018 a projedou prakticky celý Ostravsko- Karvinský revír.
Připravili jsme pro Vás spolu se společností AWT celkem čtyři komentované poznávací jízdy po zbylých uhelných vlečkách našeho revíru:
V sobotu vypravíme z Ostravy střed dva zvláštní osobní vlaky (v 10 a ve 14 hodin) a projedeme po někdejší Báňské dráze z Ostravy přes Orlovou- Porubu do Karviné- Dolů, od kud se dále vydáme po Košicko- Bohumínské dráze zpět do Ostravy. Cestou zastavíme na dvou fotozastávkách u dolů Michal v Michálkovicích a u vodní jámy Žofie v Orlové- Porubě, kde si pasažéři našeho vlaku budou moci pořídit unikátní fotografie osobního vlaku pod majestátem těžních věží. Jízdní doba sobotních vlaků bude činit něco málo přes dvě hodiny a poté co vám ukážeme vše zajímavé, co náš uhelný region nabízí- vrátíme se zpět do výchozí stanice Ostrava střed (se zastávkami na Stodolní a na hlavním nádraží).
V neděli také vypravíme dva zvláštní vlaky, rovněž v 10 a ve 14 hodin, tentokrát však ze stanice Havířov. I v neděli se dva Báňské spěšné vlaky vydají do revíru, tentokrát však budou trasovány do Karvinské dílčí pánve a projedou přes většinu našich zbylých činných černouhelných dolů. Projedeme například přes doly Československé mládeže nebo Československé armády. Ani nedělní jízda nebude ochuzena o fotozastávku, která se bude konat ve vlečkové stanici Ústřední závod Karviná a naši pasažéři si budou moci pořídit unikátní fotografie památkově chráněných těžních věží dolu Barbora, které nejsou běžně přístupné. Jízdní doba nedělních Havířovských vlaků bude činit cca dvě hodiny a na závěr se opět vrátíme do stanice Havířov, tentokrát však se zastávkou v Albrechticích u Českého Těšína.
Po oba dva dny bude pasažérům podávat výklad náš ostřílený fundovaný průvodce a k dispozici ve vlaku bude i drobné občerstvení. Cestující se například dozví, které lokalitě (a proč) se v Karviné- Dolech říkalo Prior, nebo o kolik metrů někdejší staré Karvinské nádraží pokleslo v důsledku těžby.
Těšíme se na Vás,
team SŽS