Oznámení:

Předem se omlouvam, bude to delši.

Mili a važeni.

Množi se mi teraz dotazy, či sme se nepomatli s cenou jizdenky do Mutěnic na burčak a na vino do Valtic.

No jako divejte- nepomatli.

A nesme ani nenažrani, ani vyscani,

ale ono je to cele kapke složitějši, bo o:

Od 1. 1. 2025 začal na na některych tratich v ČR fungovat vyhradni provoz vlakoveho zabezpečovače ETCS.

Jedna se o poměrně sofistikovany digitalni system, kery zvyšuje bezpečnost železničniho provozu.





Zjednodušeně řečeno je to GPSka, kera se musi namontovat do každe mašiny, kera chce jet na koridor a kera umi sama zastavit vlak, jak se cosi přismoli.

Bez te specialni GPSky plati pro mašinu od 1. 1. 2025 na trať zakaz vjezdu, bo po novemu to neni bezpečne.





Všecko je to super, jede to samo, ja sam sem fira, takže ide i o to, abych se z te roboty dycky vratil cely a nic se nerozbilo.

A pan ministr v televizi řikal, že sme premianti Evropy v bezpečnosti. Fakt je to superni 🥰a sluničkove všecko☀️.





ALE☝️ (a o tom už nikdo z pampoňu nahlas radši nemluvi):





Jedna GPSka do jedne mašiny stoji cca 15 milionu.

Projekt na jednu GPSku pro jednu řadu mašin stoji dalšich 15 mega.

Jedna každoročni elektrorevize jedne take krabičky s GPSkou na jedne take mašině koštuje cca 150 litru.





My jsme našu rosničku kupili za milion a když ju natankuju do plna, tak jeji hodnota stoupne na milion a třicet tři tisic.

Sami asi citite, že tu cosi ekonomicky nehraje a montovat do take mašiny krabičku za 30 mega moc nema smysl, že.

A kde tež bysme na to zebrali, bo na vyboře se nam uplně nevali několik volnych kufřiku s „vinem“, že…





Dobre, zkratim to:

Bo na koridoru je ETCS, tak tam s našima mašinama už jezdit nemužem, bo od 1. 1. 2025 to neni bezpečne.

Abysme mohli jezdit po koridoru, tak si ty mašiny musime pučovat.

A pučeni take mašiny, kera ma ETCS, tak stoji bambilion💰.

No ale je to bezpečne ☝️





Navic:

Zrobit taky zajezd do Mutěnic nebo Valtic, to je robota a ježděni na tři dny (bo navozy + odvozy, zbrojeni, odzbroj atd) a musi tam byt dvě mašiny, bo vždycky kus te štreky neni pod dratami s eletrikou, takže potřebujem na kusek ještě druhu mašinu- traktora, aby nas tam potahla.

No a to, co sme loni byli schopni si pomoct a pojezdit si svojima mašinama, tak letos už nemužem, bo nemame ETCS.

A když si na to zebereme mašinu z ETCS, tak to stoji bambilion. Docela zamotany kruh, že…? 🤭





Sečteno a podtrženo:

Rozdíl v ceně zajezdu loni/ letos přepočteny na jedno sedadlo je 640 Kč / 1 150 Kč.





Jedna se o ryzí a přímé náklady na zvýšení bezpečnosti a zavedení systému ETCS v praxi, protože tyhle naše zájezdy nejsou nikým a ničím dotované a jezdí čistě na naše komerční riziko.





Nejsme ani pomateni, ani nenažrani a mame to hromsky dobře propočitane.

Sam sem u těch kalkulaci stravil několik bezesnych noci a propočitaval sem to tam a zpatky, bo si kura řikam že toto neni možne.

Je 🤨





Takže takhle nějak ma vypadat bezpečnost (za všecky prachy)?

Zvyšime bezpečnost železnični dopravy, bo ubereme vlaku…?





Všimnite si, že pomalinku začinaju šuškat o zdražovani aji ti velci- ČĎak, ROPID, Středočeský kraj a další.

No samozřejmě- tež jim to ekonomicky nehraje.

Tu srandu totiž někdo bude muset zaplatit a „veřejne“ zdroje jaksik nesou bezedne… 😕





A to ani nemluvim o nakladce- ta je v dupě komplet.

Bo proti cenam přepravy zboži kamionami sme se letos vystřelili upe do astronomickych čisel a vozit cosi vlakem je totalni ekonomicky a časovy nesmysl.





PS:

Jak pišu výše- system ETCS je sofistikovany a vcelku fajny. Jede to fakt skoro samo a fiři by se v podstatě už mohli aji zrušit, bo to cele muže klikat vypravči z CDPečka, dveře muže odvirat knoflikem pruvodči a nebude pak třa sbirat cisterny z pola u Hustopeč.

Akorat že to stoji bambilion a někdo to cele bude muset zaplatit.





Nebo zdroje jsou…?

Vaš kapitan